WaarisSaar.reismee.nl

Back in Canberra, het aftellen is begonnen!

Twee maanden later en vele avonturen rijker, tijd voor een update! De afgelopen twee weken was ik met mijn hostfamily in Cairns, een kleine stad in het noorden van Australië. Vanuit Canberra is het zo'n vier uur vliegen, wat aangeeft hoe groot Australië is! De omgeving daar is ook totaal anders, alsof je in een ander land bent. Cairns ligt in de tropics, dus veel rainforest, plantages en héél erg groen! Zeker vergeleken met de zomer in Canberra, waar alles uitdroogt en bruin wordt door de warmte. Voordat we vertrokken vertelde Amanda dat het wetseason geeindigd was, en dat het nu dus droog en warm zou zijn in plaats van nat en warm. Dat bleek niet helemaal waar te zijn, want we hebben bijna iedere dag (veel) regen gehad. Het ene moment scheen de zon, vijf minuten later kregen we een stortbui over ons heen. Gelukkig bleef het wel altijd warm, dus alles was ook zo weer opgedroogd. Een groot verschil met Nederland! De regen maakte het vaak ook net wat fijner qua humidity en benauwdheid, want benauwd en warm is geen goede combinatie! Het regenwoud is prachtig, de doorzichtige oceaan is waanzinnig en alles wat ik daar heb gedaan was fantastisch! Met de kids zijn we naar Fitzroy Island geweest, een eiland zo'n 40 minuten bij Cairns vandaan, waar we hebben gesnorkeld bij het Great Barrier Reef. Amazing! We hebben dorpjes in het regenwoud bezocht, watervallen bekeken, gezwommen in super heldere rivieren in het regenwoud en een oud historisch dorpje bezocht op de tablelands. Mijn hostfamily is fantastisch: naast dat ik met hen mee mocht op vakantie en zij me alles hebben laten zien in en om Cairns, kreeg ik ook genoeg mogelijkheden om zelf iets te ondernemen. Ik hoefde geen twee keer na te denken toen Amanda me vroeg wat ik graag zelf wilde doen: SKYDIVEN natuurlijk!! In deze omgeving, met dit weer, in dit land, dit moest ik gewoon doen! Dus daar ging ik, in een klein vliegtuigje met vijf andere skydivers en de instructeurs, op naar 14000ft! Het was eng, maar zoooo gaaf. Het gaafste wat ik ooit heb gedaan. Het is zo raar om je uit een vliegtuigje te laten vallen en de aarde op je af zien komen terwijl je super snel omlaag valt! Adembenemend, letterlijk en figuurlijk! Iets om nooit te vergeten en hopelijk iets om nog eens te kunnen doen op een later moment. Naast het skydiven ben ik ook een dag met een boot mee de oceaan op gegaan. Het snorkelen op Fitzroy Island was super mooi, maar omdat dit dichtbij het eiland was was het water niet super helder en het koraal niet super kleurrijk. Deze boot ging niet naar een eiland, maar bleef in de oceaan vanwaar je kon snorkelen en duiken. Ik ben twee keer gaan scubadiven, want hoe dieper je gaat hoe mooier het wordt! En mooi, dat was het zeker! Het was spannend, want ik had niet eerder gedoken, maar zo speciaal om te doen! We zagen schildpadden, koraal in alle kleuren, vissen in alle kleuren en maten, en zelfs een white tip reef shark! Geweldig om te zien, geweldig om te doen, weer iets om nooit te vergeten.

Aan al het goede komt een einde, dus ook aan deze vakantie. Na twee weken zijn we nu weer terug in Canberra, back to real life. School gaat weer beginnen, Amanda gaat weer aan het werk en mijn tijd zit er hier bijna op! Over drie weken arriveert de nieuwe au-pair, de tijd is echt voorbij gevlogen. Zeven maanden later.. Niet te geloven. Ik blijf daarna nog een week, om de nieuwe au-pair 'in te werken', en daarna verlaat in Canberra en dit gezin en start mijn tijd als backpacker!

Mijn vervolgplannen beginnen eindelijk concreet te worden. Rond 20 mei vertrek ik naar Sydney, vanuit Sydney ga ik richting het noorden reizen (yep, daar is het een stuk warmer! De winter in Canberra is als een milde winter voor ons. Inmiddels is het 's nachts nog maar ca. 8 graden, maar overdag wel nog 20/25 graden. Een groot verschil, maar dat verschil wordt de komende tijd steeds kleiner.). Op 6 juni start ik als vrijwilliger bij een wildelife rescue centre, waar ik gedurende drie weken zal helpen met het verzorgen van koala's, kangaroos, slangen en al het andere wildlife dat hulp nodig heeft. Dit rescuecentre is van twee oudere mensen (70+), die dit zelf financieren en hulp van vrijwilligers nodig hebben om dit te kunnen blijven doen. Ik ben daar waarschijnlijk met twee andere vrijwilligers en ik krijg food and accomodation tijdens mijn verblijf. Dit is iets wat ik heel graag wil doen, dus ik ben super blij dat ik dit heb kunnen regelen. Het is op de route tijdens mijn reis richting het noorden, vlakbij Brisbane, dus een goede break van het hostelleven en reizen. Na drie weken volunteering vervolg ik mijn reis richting het noorden, wat ik dan precies ga doen weet ik nog niet maar daar heb ik nog meer dan genoeg tijd voor. Genoeg backpackers die hetzelfde doen als ik, genoeg mensen om te ontmoeten. Wanneer ik terug kom naar Nederland weet ik dus ook nog steeds niet (Sorry opa en oma!), de tijd zal het uitwijzen. De komende drie weken ga ik extra genieten van de kids, de familie en mijn vrienden hier, zodat ik daarna tevreden en voldaan mijn reis kan starten. Ik zie nu al op tegen het afscheid dat komen gaat, maar gelukkig staat mij een nieuw avontuur te wachten waar ik ook heel veel zin in heb en heb ik er een familie aan de andere kant van de wereld bij gekregen! :-)

Hou me op de hoogte van jullie avonturen, ik probeer up to date te blijven voor jullie!

Veel liefs!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active