WaarisSaar.reismee.nl

Three months later

2016 is begonnen: tijd voor een nieuwe update! Allereerst natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar, hopelijk brengt 2016 heel veel geluk! Mijn jaar in Australië is fantastisch begonnen, het was een hele gave kerstvakantie in de zomer!

Op dit moment ben ik weer terug in Canberra, terug van drie weken vakantie zonder het gezin. Het begon als een gekke ervaring, want ik ging voor het eerst alleen op vakantie en sliep voor het eerst in een hostel. Gelukkig was dat maar een nacht in Sydney, want op maandag vertrok ik met het surfcamp naar Gerroa om in 7 dagen te leren surfen! Wow wat is dat gaaf om te doen! Het is moeilijk, maar als je eenmaal kunt opstaan en veel kunt oefenen dan is het zo leuk! Helaas verdraaide ik mijn knie op de tweede dag van het surfcamp (bad luck, shit happens) waardoor ik een aantal lessen moest skippen. Toch was het een fantastische week, waarin ik zoveel leuke mensen heb leren kennen en zoveel heb gelachen dat we geen buikspieroefeningen meer hoefden te doen. Dat geldt overigens voor de hele vakantie, haha. Tijdens mijn surfcampweek was het ook kerst, hier vieren ze alleen Christmasday op de 25e. Op die dag hadden we geen surfles, dus konden we doen wat we wilden. Wij zijn natuurlijk maar het strand gegaan: mijn eerste kerst op het strand! Het voelde totaal niet als kerst, net als dat het nu totaal niet als januari 2016 voelt! Het is nog steeds zo raar dat het nu winter is in Europa en dat ik dit verhaal typ in de tuin in 33graden. Het voelt dus alsof ik kerst en oud en nieuw heb overgeslagen dit jaar, maar dat geeft niet. Wat ik ervoor in de plaats heb gekregen is een ervaring die ik nooit zal vergeten.

Anyway, na mijn surfcamp ben ik terug gegaan naar het appartement in Sydney, waar ik een week ben gebleven. Caitlin, een Amerikaanse au-pair kwam die week ook naar het appartement, zodat we samen NYE konden vieren in Sydney en daarna naar Melbourne konden vliegen. NYE in Sydney was amazing! We zijn niet naar het grote vuurwerk bij de Harbourbridge gegaan, omdat we geen zin hadden om 12u van te voren daar een plek te zoeken. Daarom zijn we bij het appartement gebleven, Thomas en Michelle kwamen naar ons toe en om 12u hebben we het vuurwerk vanaf het dak bekeken. Dat was heel gaaf om te zien! Een fantastische start van 2016! Die week zijn we ook naar de Blue Mountains gegaan, een natuurgebied 1 uur van Sydney vandaan. Het was zo mooi daar! We hebben maar een klein stukje gezien, dus daar moet ik zeker nog eens naar terug. Verder hebben we veel andere mensen ontmoet, vrienden uit Canberra gezien en het nachtleven van Sydney uitgeprobeerd. Dat resulteerde in een aantal late nachten, en heel veel dansen en lachen. Again, it was a great week!

Na zeven dagen vlogen we naar Melbourne. Op de kaart lijkt het alsof het dicht bij Sydney is, maar het was toch 1,5uur vliegen. Een beetje te vergelijken met Zuid-Frankrijk vanuit Nederland, maar dan is Melbourne de dichtstbijzijnde grote stad vanuit Sydney. Om jullie een idee te geven van de afstanden hier, alles is zo ver weg! Caitlin en ik hadden het idee om couchsurfing te gebruiken om een slaapplek te vinden in Melbourne, dus de eerste twee nachten sliepen we bij Rahul thuis op de couch (niet de beste, maar het scheelt een hoop geld.) Rahul liet ons alles in Melbourne zien, super leuk dat hij daar de tijd voor had aangezien wij voor het eerst in Melbourne waren. Na twee nachten hebben we een auto gehuurd en hebben Cautlin en ik de Great Ocean Roan gedaan. Wauw!! Moeilijk te beschrijven hoe mooi het daar is, het is zo gaaf om over de Great Ocean Road te rijden, de blauwe oceaan en rotsen te zien! Muziek aan, ramen open, heerlijk vals meezingen en het beste uitzicht ever: wat wil je nog meer? Het was echt een van de beste ervaringen hier tot nu toe, ik kan dan ook niet wachten om meer van Australië te zien. Na de Great Ocean Road sliepen we bij een andere jongen thuis, hij was amper thuis dus wij konden zelf onze gang gaan. We zijn naar de Hanging Rocks geweest (prachtig uitzicht) en natuurlijk hebben we ook het nachtleven in Melbourne uitgetest. Melbourne kwam als beste uit de test, hoewel er voor beide steden meer ervaringen nodig zijn ;-)

Dus, wat begon als een gekke ervaring, eindigde als een ervaring om nooit te vergeten en als mijn beste vakantie ooit! Het heeft mijn reislust aangewakkerd, want ik kan echt niet wachten om meer van dit prachtige land te zien. Die plannen ga ik binnenkort maken, aangezien ik hier alweer 3 maanden ben en ik rond april/mei stop bij dit gezin. Time flies!! Tegelijkertijd is het ook fijn om nu weer terug te zijn in Canberra, waar ik in mijn eigen fijne bed kan slapen en een heerlijke douche heb. Ook was het natuurlijk fijn om het gezin weer te zien. De kids hebben nog drie weken zomervakantie, ouders gaan weer aan het werk dus ik heb veel tijd met de kids de komende weken. Vandaag mijn laatste dag om me daarop voor te bereiden, en dan is het tijd voor het chte leven: back to reality! But still a very good reality :-)

Reacties

Reacties

Opa en Oma Lensen

Sarie,
Leuk om je verdere belevenissen te lezen, we genieten ervan en leven met je mee. Heel veel groeten en houd ons op de hoogte . Liefs Opa en Oma

Bas

Saartje leuk je blog weer te lezen. De tijd vliegt inderdaad! Kan me de dag nog herinneren dat we je uitzwaaiden op Schiphol.
Geniet er lekker van en hou ons op de hoogte van je leuke ervaringen. Liefs Bas

Sarie

Dank jullie wel lieve opa en oma! En bedankt voor jullie kerstkaart!! Heel leuk om die hier te krijgen! Veel liefs!

Haha ja he Bassie de tijd vliegt echt, niet normaal! Voor ik het weet ben ik weer terug... Of misschien toch niet ;-) Ik probeer jullie goed op de hoogte te houden! :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active