WaarisSaar.reismee.nl

My best decision ever?

Ongeveer 7 maanden geleden kwam ik op het idee om als au-pair te gaan werken in Australie. Ik wist dat er iets moest veranderen in mijn leven, ik was (al dan niet tijdelijk) gestopt met mijn tweede studie en was dus op een punt gekomen dat ik moest bedenken wat ik nu wilde gaan doen. Ik had een andere baan kunnen zoeken, mijn tweede studie kunnen afronden.. maar ik wist vanaf het moment dat ik het idee had om naar Australie te gaan al dat ik dit ook echt moest gaan doen. Waarom weet ik niet, want het is niet iets wat ik altijd al heb willen doen. Ik besloot mijn gevoel te volgen, en dus begon op dat moment mijn avontuur!

En wat voor avontuur! Het vinden van een gastgezin, alleen op reis naar de andere kant van de wereld en een nieuw (tijdelijk) leven opbouwen bij een gezin waar ik een paar keer mee had geskyped voordat ik vertrok. Ik heb wel eens gelezen dat het avontuur begint zodra je iets doet buiten je eigen comfortzone. Hier kan ik me nu alleen maar bij aansluiten, want in al deze weken heb ik al zo vaak iets gedaan buiten mijn comfortzone wat zoveel mooie ervaringen heeft opgeleverd. Nieuwe vrienden, nieuw eten, nieuwe plekken ontdekken, nieuwe cultuur, nieuwe activiteiten.. En nu al merk ik dat door al deze nieuwe ervaringen mijn comfortzone een stuk groter wordt. Alleen naar het strand? In Nederland zou ik dit niet doen, maar hier is het heerlijk om af en toe iets alleen te doen. Afspreken met iemand die ik niet eerder gezien heb? In Nederland zou ik dit echt niet doen, maar hier moet je wel als je nieuwe mensen wilt leren kennen! Dit is niet echt mijn ding, want onzeker als ik ben twijfel ik op dit soort momenten aan alles maar ook hier word ik steeds beter in. En gelukkig bestaat Facebook en heb ik via Facebook heel veel leuke au-pairs en locals leren kennen. Tot vorige week voelde ik me een beetje oud als au-pair, aangezien de meeste au-pairs rond de 18-22 jaar zijn. Ik vond het tijd om ook een paar 'oudere' au-pairs te ontmoeten, wat ook gelukt is na mijn oproep in een van de facebookgroepen. Het is heel leuk om zoveel verschillende mensen te leren kennen en in weekenden of 's avonds iets met hen te doen.

Over twee weken start de zomervakantie (gek he?) hier, de kids zijn dus zes weken vrij! Het is zo raar om kerstliedjes te zingen, overal kerstversieringen te zien en naar christmasparty's te gaan terwijl het 30 graden is! Het voelt alsof het juni/juli is, terwijl 2015 bijna is afgelopen! De eerste drie weken van de zomervakantie heb ik ook vakantie en kan ik dus doen wat ik wil. De eerste week ga ik leren surfen met een surfcamp: voor mij dus een echte kerst op het strand dit jaar! Hier heb ik zoveel zin in! Daarna ga ik naar Sydney om daar NewYearsEve te vieren en daarna wil ik naar Melbourne gaan, waarschijnlijk met een andere au-pair. Super leuke plannen, dus dat moet een topvakantie worden!

Dus ja, was dit mijn best decision ever? Ik denk het wel! Een paar weken geleden had ik het iets lastiger met de overgang naar het leven hier (die warmte elke dag is best wel wennen als je dit alleen gewend bent van een vakantie!) en het missen van vrienden en familie, maar inmiddels heb ik mijn draai hier gevonden. Het voelt nu als mijn leven, het voelt als de beste keuze ooit en het voelt alsof het alleen maar beter gaat worden. En als ik iets heb geleerd het afgelopen jaar, dan is het wel om mijn hart te volgen. That will tell me where I have to go :)

Oh en dat betekent natuurlijk niet dat ik Nederland niet mis! We hebben hier onze schoen gezet, Sinterklaas heeft ons kruidnoten gegeven (wat heeeerlijk was om hier te eten!!) en ik kijk af en toe naar NOS journaal hier op tv (yep dat wordt hier iedere middag uitgezonden haha). Ik vind het suuuuper leuk om berichtjes van jullie te krijgen, dus please blijf dat doen (of stuur iets als je dat nog niet gedaan hebt:))! Facebookmessenger, whatsapp, skype, instagram, imessage, e-mail, alles is goed! Hou ook alsjeblieft geen rekening met het tijdsverschil, stuur iets als je eraan denkt en ik weet zeker dat ik er blij van wordt zodra ik het lees!

Heel veel liefs!!! Ik stuur een klein beetje warmte naar jullie toe, dit weekend wordt het wel erg warm hier ;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active