WaarisSaar.reismee.nl

Opeens ben ik aan de andere kant van de wereld!

Wat een start van dit avontuur!! Inmiddels ben ik er 5 dagen, maar stiekem lijkt het al langer. Zoveel nieuwe indrukken, en dan ook nog eens een reis van 25 uur om hier te komen.. Afijn, ik zal bij het begin beginnen :-)

Dinsdag vloog ik, EINDELIJK, naar Sydney. Wat heb ik daar lang naar uitgekeken!! Het kon me de laatste dagen niet snel genoeg gaan, maar op Schiphol werd het toch best wel spannend. Afscheid nemen van familie en vrienden is natuurlijk het minst leuke aan dit avontuur, waardoor ik ook wel een beetje opzag tegen mijn vertrek op Schiphol. Gelukkig had ik veel vriendjes gezien op mijn afscheidsfeestje en had ik hen dus al gedag gezegd. Dit was zo gek! Op Schiphol was dit nog gekker, want toen stond daar mijn familie om me uit te zwaaien. Ik heb dan ook wel een paar traantjes moeten wegslikken, zeker na de douane. Want toen was het definitief. Ik wist niet wanneer ik mijn lieve broertje en zusje weer zou kunnen knuffelen en wanneer ik mijn vader en moeder weer zou zien. Eenmaal in het vliegtuig ging het weer goed en had ik alleen maar heel veel zin om in Sydney aan te komen!

That said, it took me about 25hours to get to Sydney. Pfff wat een lange reis met weinig slaap! Gelukkig waren de vluchten fijn, dus woensdagavond kwam ik dan eindelijk in Australie aan! Daar werd ik opgehaald door mijn hostdad, waarna we direct doorgingen naar het appartement in het centrum van Sydney. Wow wat een super gave plek is dat!! Simon, mijn hostdad, woont hier doordeweeks omdat hij in Sydney werkt en de afstand naar Canberra te groot is om dat elke dag te rijden. Ik ben daar gebleven tot vrijdagmiddag, en het was echt fantastisch. Op de rooftop zit een zwembad met zo'n suuuuper gaaf uitzicht over Sydney, echt niet te geloven als je daar staat! Het appartement ligt midden in het centrum van Sydney, dus alles is goed te bereiken vanuit daar. Op donderdag ben ik met Thomas, een oud-collega die al 10 maanden in Australie zit, en zijn vriendin Michelle Sydney ingegaan. Het was zo fijn om nog even Nederlands met hen te kunnen praten en ook super leuk om Thomas weer te zien! Zij konden me veel hele gave plekken laten zien, waardoor ik direct verliefd werd op Sydney. Echt, kom naar Australie als je de kans hebt! Het is de lange reis meer dan waard! :-)

Op vrijdagmiddag zijn we naar het gezin in Canberra gegaan, dus toen heb ik eindelijk de rest van het gezin ontmoet! De meisjes stonden klaar met tekeningen voor mij en er kwam net een appeltaart uit de oven (thanks mam voor die hint;-)) dus ook dit begin was heel erg leuk. De rest van het weekend heb ik kennis gemaakt met de kinderen, met Canberra (en de Kangaroos natuurlijk!) en de gewoontes binnen het gezin zodat ik maandag direct kon starten. En ook dat ging goed. Op maandag heb ik het oudste meisje, Brianna, naar school gebracht en ben ik met Erin thuis gebleven. Het weer was perfect, 26 graden en strakblauwe lucht, dus we zijn lekker buiten bezig geweest en hebben veel lol gemaakt samen.

Nog steeds heb ik er heel veel zin in en ik heb er ook nog steeds vertrouwen in dat het super leuk wordt de komende 6 maanden. In het begin zal het af en toe wat lastiger zijn, want ik ken nog niemand, ik mis mijn familie, vrienden en eigen gewoontes en ik weet hier nog niets te vinden, maar het gezin is zo aardig dat ze me overal bij willen helpen en met me meedenken. So it will be fine! Daarnaast, in het weekend kan ik naar een appartement in Sydney met het beste uitzicht ever! Mijn Engels gaat super snel vooruit, rijden aan de andere kant van de weg begint te wennen, iedereen is erg aardig en geïnteresseerd en, last but not least, het weer is hier fantastisch! So it definitely was a great start of my adventure!

Reacties

Reacties

Iris

Wow Sarie, dat klinkt allemaal echt super goed zeg! Wat fijn dat de reis zo goed gegaan is, het goed klikt met je hostfamilie en de heimwee meevalt. 26 graden met rooftocht zwembad versus 11 graden met plassen van de regen, das ook geen moeilijke keuze. ;)
Heel veel plezier gewenst en geniet ervan!

Iris

Het blijft fijn, die autocorrectie... Rooftocht moet natuurlijk rooftop zijn. ;-/

Maxime

Wow sarie super coool! Veel plezier en ik lees met je mee!

Jorinde

aaaaah zo tof!!

Sanne

Oh nee je bent nu al verliefd op Sydney! ;-) fijn dat het zo'n goede start is geweest! Geniet schatje! X

Sarie

Jaa echt super gaaf hier!!
Haha zo lang het een stad is, is het goed toch San ;-) Thanks Sannie! Ga de gezellige avondjes wel missen hoor! Xx

Henny

Oh wat is het leuk om je te kunnen volgen hier en te lezen hoe je meer en meer gewend raakt aan je nieuwe leven...dat gaat toch best snel, he!
Linksrijden lijkt me heel spannend maar zo'n super auto geeft je vast wel weer een veilig gevoel :-)
En die foto van Mitchell van 2 met die iPad....leert hij omgaan met jouw iPad?
Ik ben zo blij dat je zo goed terecht bent gekomen....joepie!!!! En heb je al zo'n superspin kunnen spotten? (foto lijkt me leuk maar je hoeft niet opzoek te gaan :P)
Ik kijk alvast uit naar je vervolg en ben stiekem ook een beetje daar....voel je dat?

Veel liefs,
Mamma xxx

Sanne

Hahaha! Nou vind deze stad wel heel ver weg om een wijntje te komen doen ;-) toffe foto's, en wat een scheetjes die kids! :)

OMA en Opa

Heel fijn om je verhalen te lezen, geweldig dat het je zo goed bevalt, en je er al aardig thuis voelt. Zijn benieuwd naar je volgende berichten veel lies Opa en Oma
Opa heeft een goede uitslag gekregen uit het zhs, dus dat is ook prima

Sarie

Dank voor jullie bericht opa en oma!! Fijn dat het goed gaat met jullie! Fijne verjaardag komende week en heel veel liefs terug!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active