WaarisSaar.reismee.nl

Het echte aftellen is begonnen!

Wow de tijd vliegt nu echt voorbij! Waar ik de vorige keer nog vier weken te gaan had tot het avontuur zou beginnen, heb ik nu nog maar vier (!!) dagen! En dat terwijl ik hier al vanaf april mee bezig ben... Het heeft wat tijd gekost om dit te kunnen gaan doen, maar nu is het dus echt bijna zo ver! In juli heb ik mijn eigen huisje al opgezegd zodat ik de laatste maanden wat meer kon sparen (Thanks Mam, Kier en Maart!!) Inmiddels is mijn laatste werkdag ook voorbij en heb ik dus geen eigen huis én geen baan meer. Dat is echt heel gek, want vanaf mijn 15e heb ik altijd wel een baantje gehad. Gelukkig duurt deze situatie maar een week, want vanaf volgende week zit ik al in Australië!

Even wat meer informatie voor jullie beeldvorming van mijn avontuur: Het komende half jaar woon ik bij een gezin in Canberra en werk ik daar als au-pair. Dit betekent eigenlijk dat je als grote zus bij het gezin komt wonen. Kost en inwoning krijg ik dus, en ook iedere week wat zakgeld zodat ik in mijn vrije tijd wat leuke dingen kan doen en meer van Australie kan zien. Het gezin bestaat uit vader, moeder en drie kinderen van 2, 4 en 6. Lekker druk dus! De vader werkt en woont doordeweeks in Sydney, de moeder werkt 4 dagen per week in Canberra; je ziet al waarom ze nu een au-pair nodig hebben. Ik breng ze naar school of naar de opvang, haal ze op, breng ze naar andere activiteiten en ik vermaak ze als ze thuis zijn. Ik werk ongeveer 35uur per week en in mijn vrije tijd kan ik dus doen wat ik wil. En aangezien het nu lente is in Australie en het dus zomer wordt, gaat het me vast lukken om mijzelf daar te vermaken. Terwijl het hier steeds kouder wordt, wordt het daar steeds warmer. Ik kan echt niet wachten tot ik eindelijk weer die heerlijke zon voel. Na deze 6 maanden in Canberra ben ik van plan door de rest van Australie te gaan reizen en nog veel meer van deze mooie wereld te gaan zien. Goed, ik geloof dat dit wel duidelijk is, tot zo ver mijn jaloersmakende beeldvorming voor jullie.

Bij dit avontuur hoort natuurlijk ook een minder leuke kant. Ik ga helemaal alleen naar de andere kant van de wereld, naar een gezin dat ik nauwelijks ken en naar een cultuur die ik niet ken. Hoe ik het daar ga vinden is de grote vraag, waar ook ik het antwoord niet op weet. Wat ik wel al weet is dat dit het engste is wat ik tot nu toe heb gedaan, maar tegelijkertijd kan ik ook niet wachten om te vertrekken. Ik heb zoveel zin om het gezin te leren kennen, Australie te zien en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik zal mijn vrienden en familie zeker gaan missen, ook daarvan weet ik niet hoe het zal gaan. Maar ondanks al deze onzekerheden, denk ik dat dit echt een 'once in a lifetime' ervaring word waar ik dus ook voornamelijk heel erg van ga genieten! En in moeilijke tijden kan ik gelukkig altijd terugvallen op alle lieve mensen hier in Nederland :-)

Aangezien ik dinsdag al vertrek en voor die tijd niets meer zal plaatsen, ook nog even wat info over hoe we contact kunnen houden. Ik zal hier (waarissaar.reismee.nl) af en toe een update plaatsen, net als op facebook en instagram (sarie89, voor de mooie plaatjes uit Australie). Via skype (sarie89) kunnen we gratis bellen, dus ook daar kun je me toevoegen. Mijn e-mailadres is sarielensen@hotmail.com, en mijn huidige NLse nummer neem ik ook mee (maar zal ik daar niet veel gebruiken.) Ik krijg ook een Australisch nummer, wat ik tegen die tijd door zal geven. Je kunt je op mijn website ook aanmelden voor een mailinglist, zodat je een mailtje krijgt als ik iets nieuws heb geplaatst. Zo mis je dus echt niets ;-)

Oke, that's it I guess! Mijn volgende update komt vanuit Australie! Ik hoop ook af en toe iets van jullie te horen, dus vergeet niet soms te reageren of even een kort berichtje te sturen!! Vind ik héél leuk!

Liefs, Sarie

Reacties

Reacties

Kyra

Ik vind dit echt super stoer!! Maar ik ga je ook missen. Vreselijk missen. En als je het niet leuk vindt (wat ik mij niet kan voorstellen) dan kom ik je gewoon halen :)
Have fun en volg je hart!

Liefs!!!!??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active