WaarisSaar.reismee.nl

Voor alles een laatste keer

Het aftellen is begonnen!! Over precies vier weken zit ik in het vliegtuig en vlieg ik via Kuala Lumpur naar Sydney. Vanaf dan gaat mijn nieuwe avontuur als au pair en backpacker beginnen. Iets waar ik de afgelopen maanden heel erg naar uitgekeken heb en waar ik nu dan ook echt naar begin af te tellen.

Dit aftellen gaat gepaard met de bewustwording dat ik veel dingen voor de laatste keer ga doen en al heb gedaan. Een raar idee, want tot voor kort bestond voor mij de zin 'voor alles een eerste keer' alleen maar en nu komt daar de zin 'voor alles een laatste keer' bij. Voordat ik aan iets nieuws ga beginnen, waarbij er heel veel nieuwe eerste keren zullen volgen, zal ik eerst veel dingen hier moeten afronden met een (voorlopige) laatste keer. Dit geldt bijvoorbeeld voor mijn werk: vandaag moest ik voor het laatst om 6 uur 's ochtends beginnen en op 2 oktober werk ik daar dan eindelijk echt voor de allerlaatste keer. Iets wat ik vier jaar geleden al had willen zeggen, maar wat nu dan eindelijk gaat gebeuren.

Naast dat dit allemaal heel erg leuk en spannend is, voelt dit toch ook een beetje eng. Want iets voor de laatste keer doen betekent ook stoppen met iets en de vertrouwde wereld achter je laten. Alles waarvan ik zeker weet dat ik dat goed kan, doe ik straks niet meer en iedereen die ik goed ken ga ik gedag zeggen. Ik stap compleet uit mijn comfort-zone en ga de uitdaging aan om van een heel nieuw hoofdstuk in mijn leven iets onvergetelijk moois te maken. En aangezien ik uitdagingen nooit uit de weg ga, denk ik dat ik hierin ook grandioos ga slagen. Want naast dat het een beetje eng is, kan ik ook niet wachten om juist in het onbekende te stappen en daar een ander, eigen leven op te bouwen voor het komende jaar.

Het afgelopen jaar is niet mijn beste jaar geweest, er is veel gebeurd in korte tijd waarbij ik heel veel over mezelf en over anderen heb geleerd. Een van mijn belangrijkste lessen? Volg je hart, wat anderen daar ook van denken of zeggen. Ook daarom stap ik op 13 oktober in het vliegtuig en doe ik wat velen wel zouden willen maar niet durven: alleen op reis naar een onbekend land voor onbekende tijd. And it's going to be awesome!

Reacties

Reacties

Sanne

Jij bent echt zo stoer!! En idd je gaat het vast super goed doen en heel erg genieten!!

GJ

Stoere chick!

Super tof avontuur gewenst!

Ennuhh vergeet niet een Blackwidow mee te nemen! :D

Sonny

Leuk stuk schrijftalentje!
Je blog staat alvast bij m'n favorieten en de flessenpost is al onderweg naar Sydney :)
Cheers mate! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active